Branding to bardzo szeroka dziedzina, w ramach której korzysta się z wielu praktycznych narzędzi oraz technik pozwalających na stworzenie w pełni spójnego wizerunku marki. Ma to ogromne znaczenie szczególnie w przypadku tych firm, które chcą poprawić swoją pozycję na rynku, jednocześnie dbając o swoje interesy. Jednym z najważniejszych etapów kreowania marki jest stworzenie spójnego projektu graficznego. Co to jest i dlaczego jest on tak istotny?

Projekt graficzny – co to jest?

Nowoczesny marketing nieustannie się zmienia – dzięki niemu możliwe jest skuteczne wyróżnienie się na tle konkurencji, choć oczywiście wymaga to odpowiedniego przygotowania. Warto mieć na uwadze przede wszystkim to, że trendy ulegają ciągłym zmianom. To, co jeszcze rok czy dwa lata temu było modne, dzisiaj jest już dawno nieaktualne. Dlatego właśnie coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z pomocy profesjonalnej agencji marketingowej. Pracujący w niej specjaliści mają za zadanie nieustannie analizować bieżące trendy, tak aby w pełni zrozumieć ich specyfikę i przełożyć je na konkretny projekt dla klienta.

Tworzenie projektu strategii brandingowej można podzielić na kilka etapów. Każdy z nich jest niezmiernie ważny, a tylko ich połączenie w integralną całość może skutkować uzyskaniem oczekiwanego efektu. Jednym z najważniejszych kroków tworzenia całej strategii stanowi dopracowanie w najmniejszym szczególe specjalnego projektu graficznego. Co to jest i dlaczego jego wykonanie jest tak ważne? Projekt graficzny jest zestawieniem identyfikacji wizualnej marki. To właśnie aspekty wizualne zdecydowanie najskuteczniej przemawiają do odbiorców, ponieważ za ich pomocą możliwe jest tworzenie jasnych i czytelnych skojarzeń z marką. Kolory oraz kształty to jasne sygnały, które niezauważenie zapisują się w podświadomości konsumentów, tym samym sprawiając, że oferta danej firmy nie przechodzi bez echa. Projekt graficzny ma zatem bardzo duże znaczenie w kontekście całej strategii tworzonej przez profesjonalną agencję brandingową.

Tworzenie projektów graficznych

Działalność agencji brandingowej w zakresie przygotowywania projektu graficznego w każdym przypadku może nieco się różnić, biorąc pod uwagę specyfikę danej branży oraz wytyczne firmy. Zawsze jednak należy wyróżnić pewien schemat pracy, dzięki któremu końcowy projekt graficzny będzie zgodny z pierwotnymi założeniami. Możliwe jest tworzenie projektów graficznych dla całej oferty danej marki lub też jedynie w odniesieniu do konkretnego produktu czy usługi. Wszystko zależy od tego, czy agencja brandingowa musi odświeżyć identyfikację wizualną, czy może wpisać się w jej dobrze znane kanony. Jeśli projekt graficzny dotyczy jednego produktu lub usługi, zazwyczaj korzysta się z dobrze znanych zasobów i kodów identyfikujących markę. Są one w aktywnym użyciu przez daną firmę, a więc doskonale znają je również klienci. Z punktu widzenia skuteczności agencji brandingowej bezcelowe jest zmienianie tego, co doskonale działa. Myśląc więc nad tym, co to jest projekt graficzny, należy wziąć pod uwagę, jaki ma być jego zakres. Wprowadzając na rynek nowy produkt, dobrze jest korzystać z wcześniejszych etapów pracy, tworząc nowy projekt graficzny.

Projekt graficzny a rebranding

Wiesz już, co to jest projekt graficzny i jak wygląda jego wykorzystanie w trakcie wprowadzania nowego produktu lub usługi na rynek. Nieco inaczej przedstawia się proces tworzenia projektów graficznych towarzyszących rebrandingowi całej marki. W takiej sytuacji konieczne jest stworzenie kodów identyfikujących na nowo i wpisanie ich do strategii, jaką ma posługiwać się agencja brandingowa podczas realizacji zlecenia. Chodzi tutaj przede wszystkim o wybór właściwej kolorystyki, kształtów oraz zasobu treści. Przygotowanie samego projektu graficznego musi zostać zatem poprzedzone określeniem grupy docelowej, a także wizji i naczelnych wartości marki. W kolejnych etapach pracy agencja brandingowa przystępuje już do faktycznej realizacji projektu graficznego.